sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Asiakaspalvelu tehtävä

''Laadi 5 eri kysymystä asiakaspalvelusta ja haastattele mestaria - mikä tekee asiakaspalvelutilanteesta onnistuneen? Aseta kysymyksiä siitä miten kohdata asiakas, miten viedä palvelutilannetta eteenpäin, miten päättää asiakaspalvelutilanne.''
1. Mitä teet nähdessäsi asiakkaan?
- Ensin tervehdin asiakasta, annan hetken katsoa ja juttelun kautta selvitän tarvitseeko asiakas apua tai asiakas tulee itse kysymään apua tervehtimisen jälkeen (silloin asiakkaan on helpompi lähestyä myyjää).
2. Miten selvität mitä asiakas haluaa ostaa?
- Selvitän mahdollisimman hyvin mitä asiakas etsii, ja jos tuotetta ei löydy, ehdotan vastaavaa tai jotain ihan muuta ratkaisua lisäksi esimerkiksi mekon ostajalle voi yrittää myydä sukkahousuja.
3. Miten palvelet asiakasta?
- Palvelen mahdollisuuksien mukaan asiakkaan loppuun asti (kassa). 
4. Miten juttelet asiakkaille?
- Juttelen asiakkaille aina iän ja ''tyylin'' mukaan, rennommin nuorten ja asiallisemmin vanhempien asiakkaiden kanssa. Aina kuitenkin tervehtien ja kiittäen. 
5. Mitä juttelet asiakkaiden kanssa?
- Juttelen asiakkaile niitä näitä ja saatan esimerkiksi kommentoida asiakkaan ostamaa tai katsomaa tuotetta ja kerron meneillään olevista tarjouksista.
Testasin näitä kaikkia ja se auttoi todella paljon!

''Motorola asiakaspalvelukontaktista - mikä meni hyvin, mikä meni huonosti, mitä opin, mitä vien käytäntöön? Arvioi yksi case per päivä ja toista näitä vähintään 5 kertaa.''
Asiakaspalvelussa minulla meni hyvin asiakkaille puhuminen ja tuotteiden etsiminen asiakkaille.
                                           alussa meni huonosti kovaan ääneen puhuminen, jos vaikka puhuin vanhemmille ihmisille niin he eivät kulleet kunnolla.
                                opin puhumaan lujempaan. 
                                otin käytäntöön enemmän asiakkaille puhumisen. 
Näillä loppu päivillä olen huomannut edistystä asiakaspalvelussa nyt osaan puhua enemmän asiakkaiden kanssa jos he tulevat kysymään jotain tai sitten menen itse juttelemaan. Ensimmäisillä päivillä en ollut kauhean kokenut asiakaspalvelija, mutta olen vähitellen oppinut tavan puhua asiakkaille.

''Näitä tulee välttää asiakaspalvelutilanteessa? Laadi 10 kohdan lista asioista, joita tulisi välttää.''
1. Ei saa syö purkkaa.
2. Väärien tarjousten kertominen, koska jotkut tarjoukset eivät joskus kestä päivääkään kauempaa.
3. Ei saa olla ''I DON'T CARE!!!'' mielellä.
4. Ei saa puhua epäselvästi.
5. Jos on huono päivä ei saa näyttää sitä asiakkaalle.  

''Mihin voit vaikuttaa asiakaspalvelutilanteessa? Mihin et voi vaikuttaa asiakaspalvelutilanteessa?''
Voin ehkä vaikuttaa asiakkaan ostopäätöksiin.
En voi vaikuttaan siihen jos asiakas haluaa jotain tuotetta mitä ei löydy liikkeestä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti